سایت های مفید برای جغرافیا
برنامه ریزی شهری
تاریخ : سه شنبه 1 اسفند 1396
نویسنده : آباریان

سایت های مفید برای جغرافیا

www.geographic.org/ -1 

اين سايت با عنوان جغرافيا به ارائه مطالبي درباره اين علم پيرامون کشورهاي مختلف و مناطق گوناگون از کره‌زمين مي‌پردازد.جغرافياي مکان‌ها، آب و هوا، اطلاعات کاملي درباره کشورهاي مختلف، پرچم کشورها، جمعيت مردم در نواحي خاص، مطالب آموزشي براي دانش‌آموزان درزمينه جغرافي، مطالبي براي معلمان، امکانات جستجوي طالب مورد نظر کاربران در سايت و کد کشورها را مي‌توان از مطالب اين سايت برشمرد.

www.library.uu.nl/geosource/index.html -2 

اين سايت با عنوان Geosource ارائه‌کننده اطلاعات و مطالبي درباره جغرافياي انساني، جغرافياي کشورها، برنامه‌ريزي‌ها، علوم وابسته به جغرافي و زمين شناسي مي‌باشد.موضوعات آکادميک درباره جغرافيا، اطلاعاتي درباره کشورهاي جهان، کلکسيون‌ها و موزه‌هاي مرتبط با جغرافيا، مؤسسات بين‌المللي، مؤسسات تحقيقاتي تخصصي جغرافي، دانشگاه‌ها، منابع آماري و اطلاعاتي، انتشارات، ژورنال‌هاي تخصصي درباره جغرافي و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از عناوين مطرح شده در سايت برشمرد.

www.mrdowling.com/ -3 

در اين سايت با عنوان Mr Dowling مي‌توان به اطلاعات مناسبي درباره مناطق مختلف جهان و نيز ساير مطالب وابسته به جغرافيا دست پيدا کرد.زمان و فضا، پيش از تاريخ، مصر باستان، غرب، خاورميانه و افريقا، چين، ژاپن، يونان باستان، رم، نقشه‌ها و....را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.coolquiz.com/quizzes/map/-4  

سايت Map Quiz به برگزاري آزمون‌هاي ساده براي سنجش اطلاعات نوجوانان از علوم جغرافيايي مي‌پردازد.پازل‌ها، نقشه‌ها، پرچم‌ها، بازي‌ها و نيز امکانات ثبت نام و عضويت در سايت را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.geography-site.co.uk/ -5 

اين سايت فراهم آورنده بهترين منابع اطلاعاتي و آموزشي درزمينه علوم جغرافيا براي معلمان و محققان در اين زمينه مي‌باشد.سايت‌هاي بسياري درزمينه‌ها و گرايش‌هاي مختلف از اين علوم را مي‌توان در سايت در دسترس داشت.جغرافياي طبيعي، جغرافياي ملل، محيط زيست، شهرنشيني، مراکز صنعتي و تمرکز آن‌ها، سرگرمي‌هاي جغرافيايي، مطالب آموزشي براي معلمان و نيز معرفي کتاب، معرفي دايرةالمعارف تخصصي Oxford درباره جغرافيا و بسياري منابع اطلاعاتي ديگر درزمينه اين علم را مي‌توان با مراجعه به اين سايت در اختيار داشت.

www.geographical.co.uk/-6  

اين سايت به معرفي و ارائه يک ژورنال الکترونيکي درباره علوم جغرافيايي براي نوجوانان و جوانان به نام Geographical مي‌پردازد.اطلاعاتي درباره ژورنال، امکانات ثبت نام و عضويت در ژورنال، داستان‌هايي از سفرهاي اکتشافي، خبرنامه الکترونيکي سايت و گزارش وقايع را مي‌توان از مطالب مندرج در اين سايت برشمرد.

www.phys.uu.nl/~vgent/idl/idl.htm-7  

در اين سايت مي‌توان به اطلاعات و تاريخچه خط بين‌المللي زمان دست پيدا کرد.روند محاسبات زمان در کره زمين در سايت ذکر شده است، هم‌چنين مي‌توان به اطلاعات مفيدي درباره دانشمندان فعال در اين زمينه دست پيدا کرد.جداول و طرح‌هاي مناطق زماني بر روي کره زمين، تأخير زمان‌ها در کشورهاي مختلف، مبدأ زمان بين‌المللي و چگونگي تعيين آن و بسياري مطالب ديگر را مي‌توان در اين سايت که مي‌توان آن را به عنوان يک کتاب الکترونيکي در اين زمينه دانست مشاهده نمود.

www.nationbynation.com/ -8 

در اين سايت که Nation-By-Nation نام دارد مي‌توان اطلاعات و مطالبي درباره کشورها و قوميت‌هاي مختلف در سرتاسر دنيا به‌دست آورد.امکان جستجو در سايت بر اساس Index الفبايي مطالب مندرجه ميسر شده است، هم‌چنين مي‌توان با انتخاب نام کشور مورد نظر از روي فهرست ارائه شده در سايت به مطالب و اطلاعاتي که درباره آن کشور در سايت موجود مي‌باشد دسترسي پيدا کرد.

www.xist.org/ -9 

در اين سايت به ارائه آمار و اطلاعات مربوط به تراکم جمعيت کشورهاي مختلف جهان پرداخته مي‌شود.جمعيت کل کره زمين، جمعيت کشورهاي دنيا به صورت جداگانه، جمعيت قوميت‌هاي گوناگون، نمودارها و جداول آماري مربوط به ميزان جمعيت و نيز تراکم و پراکندگي در مناطق مختلف، معرفي بيش‌ترين تراکم جمعيت در 5 کشور جهان، بيش‌ترين جمعيت در جهان و مطالب مرتبط ديگري درباره جمعيت شناسي را مي‌توان در سايت مورد مطالعه قرار داد.

www.yourchildlearns.com/megamaps.htm -10 

سايت Mega Map ارائه‌کننده يک نرم‌افزار آموزشي جغرافيايي براي کودکان مي‌باشد.نرم‌افزار به ارائه نقشه‌هايي در مقياس‌هاي بزرگ براي آموزش علوم جغرافي به کودکان مي‌پردازد.علاقمندان مي‌توانند با مراجعه به سايت و Download کردن اين نرم‌افزار از امکانات فراهم شده در آن بهره‌مند شوند.

http://geography.usgs.gov/ -11 

در سايتي که اين‌جا به معرفي آن پرداخته مي‌شود و USGS نام دارد مطالبي درباره علوم جغرافيايي زمين ارائه مي‌گردد.آخرين اخبار، اطلاعاتي درباره مؤسسه، منابع اطلاعاتي ماهواره‌اي پيرامون ناهمواري‌ها، رودخانه‌ها، درياچه‌ها و ساير عناصر جغرافيايي زمين، تحقيقات، مؤسسات تحقيقاتي و امکان دسترسي به نتايج تحقيقات آن‌ها، گالري عکس، انتشارات تخصصي جغرافي، جستجوگر الکترونيکي نقشه‌هاي زمين، معرفي مراکز مختلف فعال در زمينه جغرافي، امکان دسترسي به نقشه‌هاي مورد نظر کاربران، پرسش‌هاي متداول، نقشه‌هاي کشورها و کتابخانه اطلاعات تخصصي درباره علم جغرافي را مي‌توان از مطالب عنوان شده در سايت برشمرد.

www.nationalgeographic.com/ -12 

اين سايت به نام جغرافياي قومي، به ارائه اطلاعاتي درباره علم جغرافي، رويدادها در کشورهاي مختلف، امکانات جستجوي مطالب، امکانات ثبت نام، جستجو و اکتشاف، قوميت‌هاي مختلف جهان، آموزش علم جغرافي به کودکان، نقشه‌هاي جغرافيايي، گالري عکس‌هاي ماهواره اي، Index مطالب سايت، معرفي سايت‌هاي بين‌المللي جغرافيا، مجلات و ژورنال‌هاي تخصصي، برنامه‌هاي تلويزيوني و بسياري مطالب ديگر در اين زمينه را مي‌توان در سايت مشاهده نمود.

http://hcl.harvard.edu/libraries/#hmc-13  

اين سايت ارائه کننده مرجع اطلاعاتي و راهنمايي براي دست يابي به مراجع کتابخانه‌اي بزرگ جهان مي‌باشد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين کتابخانه‌هاي مختلف تخصصي درزمينه‌هاي مختلف را مي‌توان در سايت مشاهده کرده و Link به آن کتابخانه‌ها را نيز در دست داشت.کتابخانه HCL، کتابخانه علمي و فني Cabot، کتابخانه هنرهاي زيبا، کتابخانه Fung، کتابخانه و مرکز اسناد بين‌المللي و سندهاي کشورهاي مختلف، کتابخانه و مرکز نقشه‌هاي جغرافيايي دانشگاه‌هاروارد، کتابخانه Yenching در‌هاروارد، کتابخانه Houghton، کتابخانه Lamont، کتابخانه Littauer، کتابخانه و مرکز اطلاعات موسيقي Loeb، کتابخانه Tozzer و کتابخانه Widener عنوان کتابخانه‌ها و مراکزي مي‌باشند که در سايت به معرفي آن‌ها و تشريح بخش‌هاي مختلف و نيز موضوع بندي کتاب‌ها و مطالب موجود در آن‌ها مي‌پردازد.

www.versamap.com/  -14

در اين سايت به معرفي نرم‌افزاري قدرتمند جهت ترسيم و ارائه نقشه‌ها پرداخته مي‌شود.اين نرم‌افزار توانايي رسم نقشه‌ها بر اساس اطلاعات ورودي از مختصاتي به.مختصات ديگر را با بهره‌گيري از بانک اطلاعات خود را دارد.امکان Download نرم‌افزار به صورت آزمايشي، بانک اطلاعاتي نقشه‌هاي نرم‌افزار، نحوه نمايش نقشه‌ها در نرم‌افزار و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

http://edcwww.cr.usgs.gov/  -15

اين سايت به ارائه مطالب و اطلاعاتي درباره خشکي‌هاي زمين و تغييرات رخ داده در آن‌ها مي‌پردازد.تصاوير هوايي از مناطق مختلف، نقشه‌ها، بلندي‌ها و کوهستان‌ها، تصاوير ماهواره اي، لايه‌هاي زمين و جا به جايي آن‌ها و اخبار جديد را مي‌توان به عنوان موضوعات ارائه شده در سايت برشمرد.علاقمندان و محققان درزمينه تغييرات زمين مي‌توانند با مراجعه به سايت و بهره گيري از بانک‌هاي اطلاعاتي فوق الذکر به مطالب مورد نظر خود دسترسي پيدا کنند.

www.geoatlas.com/ -16 

اطلس زمين‌شناسي، نام منتخب براي اين سايت مي‌باشد.سايت به ارائه نقشه‌هاي مختلف از سرتاسر کره زمين مي‌پردازد.امکانات جستجو براي دريافت نقشه‌ها در سايت فراهم آمده است.هم‌چنين اطلاعاتي درباره سايت، بانک اطلاعاتي نقشه‌ها، اطلاعات فني، بروشورهاي سايت و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از مطالب عنوان شده در سايت برشمرد.

http://maps.nationalgeographic.com/topo/ -17 

نقشه‌هاي جغرافيايي بين‌المللي عنوان برگزيده براي سايت فوق مي‌باشد.در سايت مي‌توان با بهره گيري از امکانات جستجوي قرار داده شده، به نقشه‌هاي مختلف از کشورها و مناطق مختلف جهان دست پيدا کرد.نقشه‌هاي شماتيک، نقشه‌هاي هوايي، نقشه‌هاي ماهواره اي، لايه اي، اطلاعات فني درباره نقشه‌ها و بسياري عنوان‌هاي ديگر را مي‌توان در اين سايت مشاهده نمود.

www.learn2map.com/  -18

در اين سايت به معرفي و آموزش نرم‌افزاري جهت ترسيم نقشه با عنوان Learn2Map پرداخته مي‌شود.با فراگيري اين نرم‌افزار کاربر مي‌تواند نقشه‌هاي مورد نظر خود را رسم کند.براي آموزش و فراگيري اين نرم‌افزار به داشتن دانش Gis احتياج مي‌باشد.هم‌چنين لايه‌هاي مختلف نقشه‌ها، Gps، اطلاعات پايه‌اي نقشه‌ها، نقشه‌هاي مادر ساير مطالب و عناوين آموزشي در سايت را شامل مي‌شوند.

www.finders-uk.co.uk/ -19 

اين سايت به ارائه خدمات مکان يابي و تهيه نقشه‌هاي دقيق از مکان‌هاي مختلف مورد نظر کاربران سايت با بهره گيري از سيستم Gis و Gps مي‌پردازد.نقشه‌هاي دقيق از مکان‌هاي مختلف، نقشه‌هاي کارتوگرافي و نقشه‌هاي مختلف ديگر منطقه‌اي را مي‌توان در سايت از امکانات فراهم شده برشمرد.

www.maptrax.com.au/-20  

اين سايت به مرکز آرشيو نقشه‌هاي کشور استراليا تعلق دارد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين اخبار، تازه‌هاي سايت، نقشه‌هاي سفري، نقشه راه‌ها و خيابان‌ها در شهرهاي بزرگ استراليا، نقشه‌هاي توپوگرافي، نقشه‌هاي بين‌المللي، نقشه‌هاي هوايي، نقشه‌هاي دريايي از بستر درياها، نرم‌افزارهاي تخصصي نقشه برداري، اطلاعاتي درباره کاربري سيستم Gps در استراليا، اطلاعاتي درباره مؤسسه، نقشه کلي از کشور استراليا و بسياري مطالب و نقشه‌هاي ديگر را مي‌توان در اين سايت بسيار جالب مشاهده کرد.

www.terrainmap.com/-21  

اين سايت با عنوان TerrainMap به ارائه اطلاعات تخصصي و فني درباره نقشه برداري از سطوح زمين به‌وسيله شبيه‌سازي‌هاي کامپيوتري مي‌پردازد.اخبار، تازه‌هاي سايت، پروژه‌ها، توپوگرافي، تصاوير هوايي، تصاوير پله اي، نقشه‌هاي با کيفيت بسيار بالا، ماهواره‌هاي ناسا در خدمت تصوير برداري جغرافيايي، امکان Download نقشه‌ها و تصاوير از مکان‌هاي مورد نظر کاربران و بسياري مطالب ديگر در اين زمينه را مي‌توان با مراجعه به اين سايت در دسترس داشته و مطالعه نمود.

http://choroware.sourceforge.net/ -22 

در اين سايت به معرفي نرم‌افزاري به نام ChoroWare پرداخته مي‌شود که در زمينه نقشه‌برداري و رسم نقشه‌هاي Cgoropleth به طراحان و نقشه‌کش‌ها کمک مي‌کند.در سايت به ارائه توضيحاتي درباره توانايي‌هاي تخصصي نرم‌افزار پرداخته شده است، هم‌چنين مي‌توان نماهايي از خروجي‌هاي نرم‌افزار را مشاهده کرده و در صورت علاقه به Download مجموعه اطلاعاتي نرم‌افزار پرداخت.

www.indo.com/distance/  -23

در اين سايت مي‌توان به سيستم محاسبي براي محاسبه فاصله هوايي ميان دو شهر مختلف بر روي کره زمين دست پيدا کرد.امکاناتي براي ورود مبدأ و مقصد قرار داده شده است تا بتوان با استفاده از سيستم محاسب سايت فاصله را به‌دست آورد.

www.sheppardsoftware.com/web-games.htm -24 

در اين سايت مي‌توان به اطلاعات و مطالبي درباره جغرافياي کشور امريکا از سطح مبتدي تا عالي دست پيدا کرد.اطلاعاتي درباره ايالت‌هاي امريکا، جغرافياي اين کشور، معرفي تمامي ايالت‌هاي امريکا، رودهاي امريكا، درياچه‌ها، اقيانوس‌ها، کوه‌ها و بسياري مطالب ديگر اطلاعاتي و آموزشي درباره اين کشور را مي‌توان در سطوح مختلف آموزشي در سايت مشاهده نمود.

www.whereaboutsinc.com/ -25 

در اين سايت با عنوان Where About به ارائه مطالبي درباره آموزش علم جغرافيا پرداخته مي‌شود.اطلاعاتي درباره سايت، برنامه‌هاي ساخت بالون‌هاي آزمايشي و تحقيقاتي براي کودکان، برنامه‌هاي ساخت و توضيح نقشه‌هاي صفحه‌اي، برنامه‌هاي آموزشي براي خانواده، معرفي کتاب‌هاي فعاليت‌هاي جغرافيايي و بررسي آموخته‌هاي دانش آموختگان در هر مرحله از برنامه‌هاي آموزشي را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.geo.ed.ac.uk/ -26 

اين سايت به دپارتمان جغرافياي دانشگاه Edinburg در انگلستان تعلق دارد.اطلاعاتي درباره علوم جغرافيا، معرفي اساتيد مؤسسه، تحقيقات، گزارش وقايع، خبرنامه الکترونيکي و رايگان سايت، منابع اطلاعاتي جغرافيا در اينترنت و اطلاعاتي درباره دانشگاه و فعاليت‌هاي آن در اين زمينه را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد

www.geographic.org/glossary.html -27 

در اين سايت امکان دسترسي به يک دايرةالمعارف تخصصي درباره جغرافي براي کاربران فراهم آمده است.در سايت با ارائه يک Index الفبايي جستجوي کلمات مورد نظر ميسر شده است.امکانات جستجوي موضوعي، آب و هوا، نقشه‌ها، پرچم کشورها، اطلاعاتي درباره کشورها را مي‌توان از ساير مطالب مندرج در اين سايت برشمرد که مي‌توان اطلاعات مناسبي درباره هر کدام از اين موضوعات از سايت به‌دست آورد.

http://50states.com/maps/ -28 

سايت 50 ايالت که در اين‌جا به معرفي آن پرداخته مي‌شود ارائه کننده نقشه‌هاي مختلفي از تمامي ايالت‌هاي کشور امريکا مي‌باشد.نقشه‌ها به صورت تفکيکي و تلفيقي در سايت موجود مي‌باشند.نقشه کلي ايالت‌هاي امريکا، نقشه ايالت‌هاي مختلف امريکا به تفکيک، انواع نقشه‌هاي هوايي، زميني، توپوگرافي و...و امکانات جستجو براي نقشه‌هاي مکان خاص در اين کشور را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.geo.ed.ac.uk/agidict/welcome.html -29 

در اين سايت به معرفي و ارائه يک نرم‌افزار و سايت دايرةالمعارف تخصصي GIS و جغرافي پرداخته مي‌شود.امکانات جستجوي مطالب در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين ليست الفبايي دايرةالمعارف، امکان جستجوي مطالب بر اساس گروه بندي‌هاي مختلف، معرفي منابع اطلاعاتي مورد استفاده در سايت، اطلاعاتي درباره دايرةالمعارف GIS و پديدآورنده آن، تحقيقات GIS و مطالب مرتبط ديگري در اين زمينه را مي‌توان از مندرجات اين سايت برشمرد.

www.cangeo.ca/-30  

جغرافياي کانادا نام ژورنالي است که در اين سايت به معرفي آن پرداخته مي‌شود.در سايت مي‌توان اطلاعاتي درباره ژورنال، سفر در کانادا، نقشه‌ها، اطلس، آموزش جغرافيا به کودکان، امکان دسترسي به شماره‌هاي پيشين ژورنال، آخرين اخبار و گزارش وقايع و بسياري مطالب ديگر را درباره ژورنال مورد مطالعه قرار داد.

www.internetgeographer.co.uk/ -31 

اين سايت را مي‌توان به عنوان يک مرجع اينترنتي درباره علم جغرافي محسوب کرد و مي‌توان اطلاعاتي گسترده در اين زمينه کسب نمود.فروش کتاب‌هاي الکترونيکي جغرافي، پرسش‌ها و آزمون‌هايي براي بالا بردن اطلاعات جغرافيايي، امکانات جستجو براي مطالب مورد نظر کاربران، جغرافياي انساني، جغرافياي زمين، ساعت بين‌المللي، جغرافي محيط زيست، اطلس و نقشه‌هاي گوناگون، مکان‌هاي مختلف در جهان، منابع اطلاعاتي اينترنتي درباره جغرافي، امکان ثبت نام براي دريافت خبرنامه الکترونيکي سايت، پرسش‌هاي متداول و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از مندرجات اين سايت برشمرد.

www.oxfam.org.uk/coolplanet/ -32 

سياره سبز، نامي است که براي اين سايت در نظر گرفته شده است.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين اطلاعاتي درباره سايت، منابع اطلاعاتي درباره کره زمين، معرفي سايت‌هاي مرتبط، Index الفبايي مطالب سايت، منابع اطلاعاتي جغرافيايي براي معلمان و بسياري مطالب آموزشي و اطلاعاتي ديگر درباره جغرافياي کره زمين را مي‌توان در اين سايت مورد مطالعه و بررسي قرار داد.

www.geography.ndo.co.uk/ -33 

اين سايت به مؤسسه آموزش عالي علوم جغرافيا در دانشگاه Hampstead اختصاص دارد.آخرين اخبار، معرفي کتاب، تحقيقات، منابع اطلاعاتي اينترنتي و قابل دسترسي براي عموم، ژورنال الکترونيکي، گزارش وقايع، دروس آموزشي، امکانات جستجو، معرفي سايت‌هاي اينترنتي مرتبط و مطالبي درباره فعاليت‌هاي جانبي دانشجويان مؤسسه را مي‌توان از عناوين و مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.scalloway.org.uk/  -34

در اين سايت به نام Standard Grade Geography به ارائه يک مرجع اطلاعاتي در زمينه جغرافيا پرداخته مي‌شود.آب و هوا، پوسته خشن زمين، محيط زيست، کاربري‌هاي زمين، کشاورزي و اثرات آن بر خاک و زمين، صنايع، تجارت، آلودگي هوا و امکانات جستجوي مطالب مرتبط ديگر درباره علم جغرافي را مي‌توان از مطالب عنوان شده درسايت برشمرد.

www.geographyonline.co.uk/ -35 

سايت Geography Online به ارائه مطالب آموزشي درباره رشته جغرافي مي‌پردازد.براي استفاده از تمام امکانات موجود در سايت مراجعان بايد به عضويت سايت درآمده و با وارد کردن شناسه کاربري مخصوص به سايت وارد شوند.براي اطلاع از مطالب ارائه شده در اين سايت امکاناتي براي اطلاع از محتويات و مطالبي که توسط آن به کاربران ارائه مي‌شود را از طريق يک تور مجازي از فعاليت‌هاي خود ارائه کرده است که علاقمندان با مشاهده آن مي‌توانند در عضويت و يا عدم عضويت در آن سايت تصميم‌گيري نمايند.

www.mapping.com/ -36 

سايتي که در اين‌جا به معرفي آن پرداخته شده است Mapping نام دارد.در سايت به ارائه ژورنالي تخصصي درزمينه نقشه برداري از سطح کره زمين و نيز ساير مطالب درزمينه جغرافي پرداخته مي‌شود.علاقمندان با مراجعه به سايت مي‌توانند از مطالب ارائه شده در ژورنال بهره ببرند.آموزش، نقشه‌ها، معرفي کتاب و نقشه‌برداري‌هاي هوايي عنوان‌هاي ديگر سايت را تشکيل مي‌دهند.

www.geography.learnontheinternet.co.uk/ -37 

آموزش جغرافي از طريق اينترنت، عنوان برگزيده براي اين سايت مي‌باشد.سايت به ارائه مطالبي آموزشي براي افراد علاقمند به اين علم مي‌پردازد تا بتوانند به اطلاعات خود درزمينه علم جغرافي اضافه کنند.آخرين اخبار، نقشه‌ها، اطلاعات و مطالبي براي معلمان جغرافي، آموزش مطالب و افزايش اطلاعات جغرافي دانش‌آموزان، امکانات جستجو براي مطالب مورد نظر کاربران، امکانات ثبت نام براي دريافت خبرنامه آموزشي رايگان سايت، اطلاعاتي درباره کوه‌ها، رودخانه‌ها، درياها، اقيانوس‌ها، آتشفشان‌ها، زمين لرزه‌ها و علل آن، آب و هوا و شرايط جوي و بسياري مطالب ديگر را مي‌توان با مراجعه به اين سايت در دسترس داشت.

www.greatestplaces.org/-38  

سايت Greatest Place به ارائه مطالبي درباره قاره پهناور افريقا از نظر خصوصيات جغرافيايي مي‌پردازد.اطلاعاتي درباره آمازون، گرين لند، ايگازو، ماداگاسکار، ناميبيا، اوکاوانگو، تبت و نيز مطالب پيرامون ساير مناطق ديدني و جالب از نظر علم جغرافيا چون قله‌هاي مرتفع، کوهستان‌ها، دشت‌ها و...را مي‌توان در سايت مورد جستجو قرار داد.

www.gb3pi.org.uk/great.html -39 

در اين سايت به ارائه يک سيستم محاسبه گر براي دريافت فاصله مستقيم بين دو نقطه بر روي کره زمين پرداخته مي‌شود.با وارد کردن مختصات دقيق مبدأ و مقصد مورد نظر، مي‌توان فواصل بين آن دو منطقه را با محاسبات انجام شده توسط سايت بر حسب مايل و کيلومتر در دست داشت.

http://gc.kls2.com/-40  

در اين سايت مي‌توان به سيستم محاسباتي مداري براي تعيين نزديک ترسيم مسير سفرهاي هوايي در بين دونقطه دسترسي پيدا کرد.اطلاعات ورودي به سايت مي‌بايست از کدهاي سازمان‌هاي هواپيمايي استخراج شده و در سايت قرار داده شوند.پس از وارد کردن اطلاعات صحيح مربوط به مبدأ و مقصد مورد نظر، سايت به ارائه مسير پيشنهادي محاسبه شده براي سفر بين آن دو نقطه مي‌پردازد.البته اطلاعات خروجي اين سايت از جانب سايت گارانتي نمي شود زيرا ارائه بهترين مسير پروازي به عوامل ديگري چون آب و هوا و شرايط جوي نيز وابسته است که آن اطلاعات را در اين سايت نمي توان در محاسبات مسيريابي دخالت داد.

www.climate-zone.com/-41  

سايتي که در اين‌جا به معرفي آن پرداخته مي‌شود، ارائه‌کننده اطلاعات هواشناسي و رويدادهاي آب و هوادر نقاط مختلف کره زمين مي‌باشد.امکان بررسي منطقه مورد نظر کاربر از روي نقشه گسترده کره‌زمين که در سايت قرار داده شده است ميسر شده، هم‌چنين آسيا، افريقا، استراليا، اروپا، خاورميانه، امريکاي جنوبي، اقيانوسيه، امريکاي جنوبي و Index الفبايي از مکان‌ها و کشورهاي تحت پوشش اين سيستم در سايت ارائه‌شده است.علاوه برا اطلاعات درباره آب و هواي منطقه‌اي، معرفي کتاب را نيز مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

http://kids.earth.nasa.gov/ -42 

در اين سايت به نام For kids Only به آموزش علوم زمين شناسي و جغرافيا براي کودکان پرداخته مي‌شود.سايت زير نظر سازمان فضايي امريکا ناسا اداره مي‌شود.سرزمين‌ها، آب، بلاياي طبيعي، هوا، جغرافياي سطح زمين، پرسش‌هاي متداول، بازي‌ها، Index الفبايي مطالب سايت و مطالبي درباره آموزش‌هاي ارائه شده در اين سايت، مندرجات اين پايگاه آموزشي را تشکيل مي‌دهند.

www.geoquiz.com/-43  

در اين‌جا به معرفي سايت آموزشي Geo Quiz پرداخته مي‌شود.در اين سايت بازي‌ها و سؤالاتي درزمينه جغرافي براي علاقمندان مطرح مي‌شود که نقش مهمي در بالا بردن سطح اطلاعات عمومي افراد درزمينه جغرافيا دارد.

http://epod.usra.edu/ -44 

گالري عکس‌هاي زمين‌شناسي روز عنوان برگزيده براي اين سايت است.اطلاعات و عکس‌هايي درباره مناطق جغرافيايي مختلف در کره‌زمين، آرشيو عکس‌ها و مطالب، امکانات جستجو، معرفي سايت‌هاي مرتبط، دايرةالمعارف تخصصي زمين‌شناسي و جغرافي و منابع اطلاعاتي مورد استفاده در اين سايت را مي‌توان از مطالب عنوان شده برشمرد.

http://ga.water.usgs.gov/edu/ -45 

اين سايت به آموزش مطالبي درباره آب به کودکان مي‌پردازد.آب‌هاي روي کره‌زمين، اصول و پايه آب، اطلاعاتي درباره کاربردهاي آب، راهنماي سفرهاي آبي، امکانات جستجوي مطالب، پرسش و پاسخ درباره آب، دايرةالمعارف تخصصي علوم آب، معرفي سايت‌هاي مرتبط و گالري عکس را مي‌توان از عناوين مطرح شده در اين سايت آموزشي برشمرد.

http://geochange.er.usgs.gov/ -46 

اين سايت با عنوان پويايي لايه‌هاي سطحي کره زمين، به ارائه مطالبي درباره اين علم مي‌پردازد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين تحقيقات مؤسسه درباره تغييرات کلي زمين، تغييرات آب و هوايي ناگهاني در سطح زمين، تغييرات در نقشه‌هاي سطوح و لايه‌هاي اقيانوسي، هيدروکليماتولوژي، هواشناسي، بررسي رفتار طوفان‌ها و گردبادها، آب، انرژي و بسياري مطالب مرتبط ديگر در زمينه آب و هوا، اقليم و تغييرات کلي در زمين را مي‌توان در اين سايت مشاهده نمود.

http://gcmd.gsfc.nasa.gov/ -47 

اين سايت به سازمان فضايي امريکا، ناسا تعلق دارد و به ارائه اطلاعاتي درباره تغييرات کره زمين از نظر جغرافيايي و آب و هوايي مي‌پردازد.مرکز اطلاعات، آخرين اخبار تغييرات، تقويم، معرفي سايت‌هاي مرتبط، پرسش‌هاي متداول، امکانات جستجوي مطالب مورد نظر کاربر، کشاورزي، سطح زمين، اتمسفر، اقيانوس‌ها، بايوسفر، شاخص‌هاي آب و هوايي در زمين، اطلاعاتي درباره کره زمين و ساختارهاي داخلي آن، کرايوسفر، هيدروسفر، طيف سنجي، تأثيرات زمين و خورشيد، مديريت برنامه‌ريزي بحران‌ها و بلاياي طبيعي، متدها و روش‌هاي مبارزه و آمادگي دربرابر تغييرات ناگهاني زمين، زمين لرزه‌ها، آتشفشان‌ها و بسياري مطالب آموزنده و اطلاعاتي ديگر را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرده و درباره آن به کسب اطلاعات پرداخت.

http://water.usgs.gov/-48  

اين سايت به ارائه اطلاعاتي درباره منابع آبي کشور ايالات متحده امريکا مي‌پردازد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين اطلاعات فني، نقشه‌ها، نرم‌افزارهاي شبيه‌سازي، انتشارات، دايرةالمعارف، امکانات جستجوي مطالب، سيلاب‌ها، آب‌هاي جاري، خشکسالي، نهرها و جوي‌هاي منتهي به منابع اصلي آبي، آب‌هاي زير زميني، درياچه‌ها، برنامه‌هاي تحقيقاتي، معرفي سايت‌هاي مرتبط و بسياري مطالب ديگر در اين زمينه را مي‌توان در سايت در دسترس داشته و مطالعه نمود.

www.deos.tudelft.nl/ -49 

سايت DEOS به مؤسسه تحقيقات و بررسي تغييرات و رصد کره زمين تعلق دارد.در سايت مي‌توان به اطلاعاتي درباره فعاليت‌هاي اين مؤسسه درزمينه رصد و بررسي تغييرات کره‌زمين دسترسي پيدا کرد.اطلاعاتي درباره نتايج تحقيقات مؤسسه، سيستم‌هاي طراحي شده براي کنترل و مونيتورينگ رفتارهاي زمين و بسياري مطالب مرتبط ديگر را مي‌توان با مراجعه به اين سايت در دست داشت.

www.iaw.com/~falls/origins.html -50 

در اين سايت به بررسي ژئوگرافي آبشار نياگارا پرداخته مي‌شود.اطلاعات و مطالبي درباره اين آبشار، مسير عبور آب، زمين شناسي منطقه اي، تصاوير هوايي و ماهواره اي، اطلاعاتي درباره شيب گاه آبشار، منابع آبي و درياهاي باستاني در اطراف نياگارا، توده‌هاي يخ ويسکانسين در نياگارا، فسيل‌هاي يافت شده و بسياري مطالب تخصصي و علمي درباره پيشينه اين آبشار و اوضاع کنوني آن را مي‌توان در سايت در دسترس داشته و مطالعه نمود.

http://erode.evsc.virginia.edu/ -51 

اين سايت به دپارتمان جغرافياي دانشگاه ويرجينياي امريکا و به بخش ژئومورفولوژي يا ريخت شناسي سطح زمين اختصاص دارد.شبيه‌سازي حوضه‌هاي رودها و جلگه‌ها، سيستم‌ها و مدل‌هاي سيلاب‌ها و مسير حرکت آب‌هاي روان در شکل زمين و بسياري مطالب تخصصي ديگر در زمينه ژئومورفولوژي که در سايت به آن‌ها اشاره شده است را مي‌توان با مراجعه به اين پايگاه اطلاع‌رساني در دسترس داشت.

www.americanrivers.org/site/PageServer-52  

اين سايت به انجمن محافظت از رودهاي امريکا اختصاص دارد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است.هم‌چنين اطلاعاتي درباره فعاليت‌هاي مؤسسه، منابع اطلاعاتي درباره رودخانه‌هاي امريکا، اخبار، معرفي رودخانه‌هاي مختلف در ايالت‌هاي امريکا، رودخانه‌هاي در معرض خطر، آب پاکيزه، رودخانه‌هاي وحشي، از بين بردن سدها، تغييرات شکل سدها برا ثر نيروي آب، لايروبي و بسياري مطالب ديگر درباره رودخانه‌ها را مي‌توان در اين سايت در دسترس داشته و مطالعه نمود.

www.searin.org/indexE.htm -53 

اين سايت به شبکه اطلاع‌رساني رودخانه‌هاي جنوب شرقي آسيا SEARIN تعلق دارد.اطلاعاتي درباره سايت، رودخانه Mekong، رودخانه Salween، رودخانه Mun، تحقيقات مؤسسه، امکانات جستجوي مطالب در سايت، امکان دريافت نتايج تحقيقات مؤسسه از سايت، معرفي سايت‌هاي مرتبط، معرفي ژورنال‌ها و مجلاتي درباره هرکدام از رودهاي منطقه و بسياري مطالب مرتبط ديگر را مي‌توان در سايت در دسترس داشته و مطالعه کرد.

www.oceansatlas.org/  -54

اين سايت به مرجع اطلاعاتي سازمان ملل‌متحد درباره اقيانوس‌هاي جهان اختصاص دارد.امکانات جستجوي مطالب درباره اقيانوس‌ها در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين دايرةالمعارف تخصصي، اطلاعاتي درباره سايت و مؤسسه، ژورنال‌هاي منتشر شده، جغرافياي اقيانوس‌ها و خبرها را مي‌توان از مطالب عنوان شده در سايت برشمرد.

www.cop.noaa.gov/-55     

اين سايت به مرکز تحقيقات اقيانوسي CSCOR اختصاص دارد.اطلاعاتي درباره مؤسسه، مقدمه، اهداف مؤسسه، استراتژي تحقيقات، تاريخچه مؤسسه، اخبار، تحقيقات مؤسسه، انتشارات مؤسسه، امکانات جستجوي بانک اطلاعاتي سايت، اکوسيستم‌هاي اقيانوسي و بسياري عناوين ديگر را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرده و درصورت نياز با مراجعه به سايت از آن اطلاعات بهره برد.

www.kaibab.org/geology/gc-geol.htm-56  

در اين سايت به ارائه مطالب بسيار جالبي درباره يکي از مناطق بسيار پرطرفدار براي زمين شناسان و علاقمندان به جغرافي در دنيا يعني گراندکانيون پرداخته مي‌شود.اين منطقه در کشور امريکا واقع شده است و از نظر علوم ژئولوژي مورد توجه قرار دارد.در سايت مي‌توان اطلاعاتي درباره نحوه فرم‌گيري منطقه، مبدأ به‌وجود آمدن صخره‌هاي گراندکانيون، علت اينکه به نظر مي‌رسد صخره‌ها دست‌ساز مي‌باشند، زمان رويداد و تغييرات ايجاد شده در زمين و ايجاد اين منطقه، ارائه اطلاعاتي درباره لايه‌هاي مختلف در صخره‌هاي منطقه، گالري عکس‌هاي بسيار زيبا از صخره‌هاي گراندکانيون، رودخانه کلورادو، نقشه کره‌زمين و تغيير شکل‌هاي آن از زمان يکي بودن قاره‌ها تا کنون و نيز مطالب ديگري درباره نحوه جابه‌جايي لايه‌هاي زمين بر اثر نيروي زيرزميني و بسيار ديگري پيرامون اين منطقه را مي‌توان با مراجعه به سايت در دسترس داشته و مطالعه نمود.

http://lslbi.rjl.us-57  

اين سايت به انجمن تحقيقات درياچه بايکال و درياچه Superior وابسته به دپارتمان ژئولوژي دانشگاه جورجياي امريکا تعلق دارد.جغرافياي اين درياچه، گالري عکس‌ها، جزيره‌هاي درياچه، معرفي سايت‌هاي مرتبط درباره هر کدام از درياچه‌ها، بيوژئوگرافي منطقه، زندگي جانوري، تغييرات آب و هوا در تاثير از اين درياچه‌ها و مطالب ديگري را مي‌توان در سايت مشاهده کرد.

http://www.floodplain.org -58 

اين سايت به مؤسسه تحقيق و مديريت جلگه‌هاي سيل گير امريکا تعلق دارد.اطلاعاتي درباره سايت و مؤسسه، تقويم رويدادها، معرفي سايت‌هاي مرتبط، فعاليت‌ها، امکانات دسترسي به بانک اطلاعاتي سايت، خبرنامه سايت، مطالبي درباره سيل‌هاي اخير در امريکا، مطالبي درباره شده‌ها و منابع امريکا و مطالبي در همين زمينه را مي‌توان با مراجعه به سايت در دسترس داشت.

www.floods.org/home/default.asp-59  

اين سايت به ارائه اطلاعاتي درباره مديريت جلگه‌هاي سيل گير مي‌پردازد.اطلاعاتي درباره انجمن، فعاليت‌ها، سياست‌هاي انجمن، انتشارات، منابع اطلاعاتي درباره طوفان‌ها و تندبادها، نقشه‌هاي پيش‌بيني اوضاع جوي و سيل‌ها، نتايج تحقيقات مؤسسه براي کاهش تخريب و مضرات سيل و طوفان‌ها، آب‌هاي جاري و نقش آن‌ها در سيل و بسياري عنوان ديگر را مي‌توان از عناوين مندرج در سايت برشمرده و به آن‌ها اشاره کرد.

www.geomag.bgs.ac.uk/ -60 

در اين سايت مي‌توان اطلاعاتي درباره نيروي جاذبه زمين به‌دست آورد.مشاهدات و رصد علائم نيروي جاذبه الکترومغناطيسي زمين، نقشه‌هايي از خطوط و مراکز مغناطيسي زمين، مدل‌ها، نمودارها و پيش بييني‌هايي درباره نيروي جاذبه زمين، GIFS، بلاياي طبيعي و آب و هواي فضايي، فعاليت‌هاي دانشگاهي و تحقيقات و آموزش و اطلاع‌رساني عمومي را مي‌توان از عنوان‌هاي ارائه شده در سايت نام برد.

www.parstimes.com/caspian/  -61

در اين سايت به ارائه يک کتاب الکترونيکي و مرجع اطلاعاتي درباره درياي خزر يا همان Caspian See پرداخته مي‌شود.مطالب زيادي در سايت آمده‌اند که مي‌توان به برخي از آن‌ها چون:  اخبار، تجارت در اين درياچه، منابع زيست محيطي، ناحيه مورد اشغال توسط درياچه، آب و هوا، امکانات جستجوي مطالب، منابع اطلاعاتي اصلي درباره درياچه و کشورهاي اطراف آن، تصاوير ماهواره اي، محيط زيست و اکوسيستم‌هاي درياچه خزر، خاويار (محصول اختصاصي) خزر و....اشاره کرد.

www.platetectonics.com/ -62 

اين سايت با عنوان Plate Tectonic يا دگرگوني‌هاي پوسته زمين به ارائه اطلاعاتي درباره تغييرات و دگرگوني‌هاي واقع در پوسته زمين در لايه‌هاي مختلف مي‌پردازد.امکانات جستجو براساس کلمات و موضوعات مورد نظر کاربر در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين تحقيقات مؤسسه، معرفي کتاب، کف اقيانوسي، اطلاعاتي درباره لايه‌ها و صفحات زمين، ساختمان کلي تکتونيکي زمين، اخبار، آرشيو مطالب، صفحات اقيانوسي و نتايج تحقيقات زمين شناسي در اين زمينه را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.scotese.com/ -63 

در اين سايت با عنوان نقشه زمين باستان به ارائه مطالبي درباره حالت قرارگيري قاره‌هاي زمين و تغييرات تکتونيکي صفحات قاره‌اي و اقيانوسي در طول 1100 ميليون سال پيش پرداخته شده است.تاريخچه زمين، تاريخچه و پيشينه‌اي بر آب و هوا بر روي کره‌زمين، نرم‌افزارهاي شبيه‌سازي حرکات صفحات، نتايج تحقيقات، رفرنس‌ها و منابع اطلاعاتي، اطلس انيميشن سازي شده و مطالب مفيد ديگر در اين زمينه را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

http://www2.norvol.hi.is/  -64

اين سايت به مرکز علم علل طبيعي آتشفشان يا Volcanological در اسکانديناوي اختصاص دارد. اطلاعاتي درباره مرکز تحقيقاتي، انستيتوي علوم زمين شناسي اسکانديناوي، امکانات جستجوي مطالب در سايت، آتشفشان‌هاي خاموش، اطلاعاتي درباره انواع آتشفشان و ليستي از قلل آتشفشاني در اسکانديناوي، سمينارها، انتشارات، پروژه‌هاي تحقيقاتي، زمين شناسي و ژئولوژي ايسلند، معرفي سايت‌هاي مرتبط، اطلاعاتي درباره دانشگاه ايسلند، آخرين اخبار درباره فعاليت‌هاي آتشفشاني و معرفي کتاب را مي‌توان از عناوين مندرج در سايت برشمرد.

 

 

www.geo-online.org/ -65 

اين سايت به ژورنال اختصاصي ژئوفيزيک با نام SEG تعلق دارد.اطلاعاتي درباره ژورنال، امکانات عضويت در سايت، آموزش و مطالب اطلاعاتي، اطلاعاتي درباره مؤسسه و سايت، ساير انتشارات مؤسسه و امکان دريافت شماره‌هاي پيشين ژورنال را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.ozonelayer.noaa.gov/ -66 

مونيتورينگ و تحقيقات مؤسسه NOAA در زمينه لايه اوزون زمين موضوع مورد بحث در اين سايت مي‌باشد  منابع اطلاعاتي درباره لايه اوزون، تحقيقات، پرسش‌هاي متداول، گالري عکس و گزارشات فعاليت‌هاي مؤسسه را مي‌توان از مطالب ارائه شده در سايت برشمرد.

www.epa.gov/docs/ozone/ -67 

در اين سايت به بررسي پديده سوراخ شدن لايه اوزون کره زمين و تخليه اين گاز پرداخته مي‌شود.امکانات جستجوي مطالب در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين دايرةالمعارف و لغت‌نامه تخصصي، اطلاعاتي درباره مؤسسه تحقيقاتي، تحقيقات درزمينه علل شيميايي تأثيرگذار بر لايه اوزون، مرکز منابع اطلاعاتي، علوم وابسته به اوزون، قوانين و معاهده‌هايي براي محافظت از لايه اوزون، اخبار، گزارش وقايع و رويدادها، گازهاي گلخانه‌اي و بسياري مطالب مرتبط ديگر با تخريب لايه اوزون کره زمين را مي‌توان از مطالب ارائه شده در آن سايت برشمرد.

www.climateprediction.net/-68  

اين سايت به مرکز پيش‌بيني شرايط جوي وابسته به BBC اختصاص دارد.امکانات جستجوي مطالب در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين اطلاعاتي درباره سايت، علوم هواشناسي، اخبار درباره پروژه‌ها، قوانين مقرر شده براي جلوگيري از آلودگي هوا و آموزش براي کودکان در مدارس را مي‌توان از مطالب مندرج در اين سايت برشمرد.

www.cgd.ucar.edu/-69  

    اين سايت با عنوان آب و هوا و تغييرات کلي شرايط جوي به ارائه مطالبي درباره پيش‌بيني‌هاي هواشناسي و علوم وابسته مي‌پردازد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين اطلاعاتي درباره سايت، تحقيقات، بخش‌ها و دپارتمان‌هاي تحقيقاتي مؤسسه، کميته‌هاي بررسي و تحقيق در اوضاع جوي و آب و هوايي، اهداف مؤسسه، اطلاعات تخصصي درباره تغييرات جوي، طوفان‌ها و گردبادها، اخبار، موضوعات تحقيقاتي مؤسسه، آناليز تغييرات آب و هوا، تحقيقات تغييرات جوي، منابع اطلاعاتي، بررسي تغييرات جوي ناشي از اقيانوس‌ها، شبيه‌سازي شرايط جوي دوران قديم زمين شناسي، شرايط جوي و تأثيرات آن بر محيط زيست، CCMS، مشاهدات جوي و گالري عکس به همراه بسياري مطالب ديگر را مي‌توان از مندرجات اين پايگاه اطلاعاتي برشمرد.

http://pubs.usgs.gov/fs/2005/3056/ -70 

در اين سايت به ارائه عکس‌هاي ماهواره‌اي از توده‌هاي يخ غلتان و رودهاي يخي بر روي زمين پرداخته مي‌شود.امکان Download نقشه تخصصي ماهواره‌اي و مسير حرکت توده‌هاي يخ در سايت فراهم آمده است.علاقمندان مي‌توانند با مراجعه به سايت اين فايل را در دسترس داشته باشند.

http://nsidc.org/index.html -71 

اين سايت به مرکز اطلاعات بين‌المللي يخ و برف NSIDC اختصاص دارد.اطلاعاتي درباره پروژه‌هاي تحقيقاتي مؤسسه، اخبار، کرايوسفر، مرکز اطلاعات تخصصي مؤسسه، خدمات اطلاعاتي، معرفي مؤسسات پشتيباني‌کننده پروژه، نتايج تحقيقات و نيز مطالب مرتبط ديگر را مي‌توان در سايت مشاهده کرد.

www.antarctica.ac.uk/  -72

اين سايت به مرکز تحقيقات و نقشه برداري قطب جنوب با نام British Antractic Survery اختصاص دارد.امکانات جستجوي مطالب درسايت فراهم آمده است، هم‌چنين مي‌توان مطالبي درباره قطب جنوب را در اين سايت به‌دست آورد.اطلاعاتي درباره مؤسسه، علوم تحقيقاتي، اخبار و اطلاعات، اطلاعات و منابع اطلاعاتي برگرفته از تحقيقات مؤسسه، Index الفبايي مطالب سايت و معرفي ايستگاه‌هاي اتوماتيک تحقيقاتي در اعماق قطب را مي‌توان از عنوان‌هاي مطرح شده در سايت برشمرد.

www.pbase.com/hamidb/irans-mountains -73 

اين سايت با عنوان کوه‌هاي ايران به ارائه گالري عکس و مطالبي درباره کوه‌ها و رشته کوه‌هاي کشور ايران مي‌پردازد.علاقمندان به کسب اطلاعات درباره قلل و کوه‌هاي ايران مي‌توانند با مراجعه به سايت از اطلاعات فوق بهره ببرند.

www.mountainzone.ir/indexfa.htm -74 

سايت قلمرو کوهستاني ايران، راهنماي کوه و کوهنوردي در ايران را مي‌توان در اين پايگاه اطلاعاتي در دسترس داشت.دايرةالمعارف تخصصي کوه و کوهنوردي، معرفي کوه‌هاي ايران، گزارش برنامه‌ها، آرشيو عکس، عکس ماه، اخبار، معرفي گروه‌هاي کوهنوردي، پيش‌بيني وضع هوا و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.teamhonda-everest2005.com/top.html-75  

      در اين سايت به معرفي تيم کوهنوري ژاپني Honda پرداخته مي‌شود که به صعود قله اورست پرداخته اند.اطلاعاتي درباره تيم، اعضاي تيم، تمرينات تيم، وقايع روزانه، اطلاعات درباره قله اورست، نقشه مسير صعود، نقشه هيمالايا و گالري عکس را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.timeanddate.com/ -76 

اين سايت با عنوان Date & Time ارائه کننده مطالبي درباره تقويم بين‌المللي و زمان جهاني مي‌باشد.امکانات جستجوي مطالب در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين تبديل کننده‌هاي زماني براي مناطق مختلف، تبديل واحدهاي پولي، راهنماي تجارت، تقويم ماهانه، امکان Download تقويم، ساعت جهاني، ارائه ليست زمان‌هاي بين‌المللي در مناطق زماني مختلف، امکانات جستجوي زمان جهاني براي منطقه خاص و بسياري مطالب مرتبط ديگر را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.everestnews.com/ -77 

اين سايت با عنوان اخبار اورست ارائه کننده مطالبي درباره قله اورست - بام دنيا مي‌باشد.اخبار روزانه، کوه‌هاي هيمالايا، واقعيات 8000 متري، معرفي کتاب، صعود براي صلح، امکانات Download فايل‌هاي تصويري و گالري عکس، بازي‌ها، تاريخچه صعود به اورست، کمک‌هاي پزشکي، آرشيو اخبار، تلفن‌هاي ماهواره‌اي مورد استفاده در صعود به اورست، امکانات جستجوي مطالب، ريسک در صعود و بسياري مطالب ديگر درباره اورست و صعود به قله آن را مي‌توان از مندرجات اين سايت برشمرد.

www.worldtimeserver.com -78 

سايتي که در اين‌جا به معرفي آن پرداخته مي‌شود Server زمان جهاني نام دارد و مي‌توان در آن دقيق‌ترين زمان را در تمامي مناطق دنيا به‌دست آورد.ليستي از کشورهاي مختلف و شهرهاي مهم در سايت ارائه شده است که با انتخاب هر کدام مي‌توان زمان دقيق در آن‌جا را در دست داشت.هم‌چنين ميزان تفاوت زماني بر اساس نصف‌النهار نيز در سايت ديگر مي‌شود.

http://pgap.uchicago.edu/- 79

در اين سايت به ارائه اطلاعات بسيار جالب و مفيدي درباره چگونگي تغييرات لايه‌هاي سطحي زمين و قاره‌هاي کره زمين از ميليون‌ها سال پيش تا کنون پرداخته مي‌شود.نقشه‌هاي شبيه‌سازي شده از چگونگي قرارگيري صفحات در گذشته، مسير و نحوه حرکت آن‌ها، برخورد صفحات به يک‌ديگر، دوره‌هاي پرميان و ژوراسيک، معرفي منابع اطلاعاتي، انتشارات و امکان دسترسي به فايل انيميشن شبيه‌سازي تغييرات کره زمين از 1100 ميليون سال پيش تا کنون را مي‌توان از مطالب ارائه شده در سايت برشمرد.

http://www-lsce.cea.fr/pmip/-80  

در اين سايت به ارائه اطلاعاتي درباره پروژه تحقيقاتي PMIP درباره چگونگي به هم پيوستن قاره‌هاي جهان در ميليون‌ها سال پيش پرداخته مي‌شود.آخرين اخبار و اطلاعات، مقدمه‌اي بر تحقيقات، زيرمجموعه‌هاي پروژه، متون و مطالب ارائه شده درباره فعاليت‌ها، خبرنامه سايت، گزارش رويدادها، منابع و بانک‌هاي اطلاعاتي سايت، معرفي سايت‌هاي مرتبط و، پرسش‌هاي متداول را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.hydrophones.com/ -81 

در سايت MAG که به معرفي آن در اين‌جا پرداخته شده است مي‌توان اطلاعاتي درباره انواع سيستم‌هاي ناوبري در آب، سونار، سيستم‌هاي تصوير برداري صوتي از زير آب و هيدروفن‌ها دسترسي پيدا کرد.

www.arstech.de/ -82 

اين سايت با عنوان ARS Tech به ارائه و معرفي انواع سيستم‌هاي سونار و رادارهاي آبي مي‌پردازد.رادارها، سيستم‌هاي مراقبت از بنادر، تشخيص دهنده‌هاي حرکت، AUV، سيستم حفاظتي زير آبي، سونارهاي پارامتريک، سونارهاي آب عميق، تازه‌هاي محصولات و بسياري مطالب ديگر پيرامون اين گروه از سيستم‌هاي راداري را مي‌توان در اين سايت مشاهده نمود.

www.sio.rssi.ru/index-en.htm-83  

اين سايت به انستيتوي اقيانوس شناسي Shirshov اختصاص دارد.اطلاعاتي درباره انستيتو، اخبار، زيربناي انستيتو، عوامل فيزيکي در اقيانوس‌ها، عوامل شيميايي موجود و مؤثر در اقيانوس‌ها، زمين شناسي زيرآبي، فناوري‌هاي زيرآب، تحقيقات زيرآب،کشتي‌هاي تحقيقاتي و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از مندرجات سايت نام برد.

www.destinationiran.com/Rivers.htm -84 

در اين سايت مي‌توان اطلاعاتي درباره رودخانه‌ها و صحراهاي ايران به‌دست آورد.اطلاعات پايه درباره ايران، درياي خزر، رودهاي ريزنده به درياي خزر، خليج فارس و درياي عمان و معرفي رودهايي که به آن مي‌ريزند، آبريز‌ها و جلگه‌هاي مياني و کناره کشور ايران، جلگه و آبريز فارس، آبريز کوير لوت، آبريز دشت کوير، آبزيز نمکزار و ساير مطالب تخصصي درباره حوزه‌هاي آبريز و منابع آبي ايران را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرده و در دسترس داشت.

www.intercaspian.com/ -85 

اين سايت با نام Inter Caspian به ارائه گالري عکس‌هايي از کشورهاي حاشيه درياي خزر مي‌پردازد.شمال تهران      (البرز)، شهر تهران، بخش‌ها و مناطق تهران، کوهستان البرز، کلاردشت، قزوين - الموت، گيلان، مازندران، طالش، باکو در شب، مرکز شهر باکو، شهر قديم باکو، مکان‌هاي قديمي باکو، طالش باکو، عکس‌هايي از مراسم و جشن‌ها در باکو و عکس‌هايي از فرانسه را مي‌توان از عنوان‌هاي ارائه شده در اين سايت فرانسوي درباره کشورهاي حوزه درياي خزر برشمرد.

www.niagarafallslive.com/ -86 

در اين سايت مي‌توان به اطلاعاتي درباره آبشار معروف نياگارا دست پيدا کرد.اطلاعاتي درباره آبشار، مکان‌هاي تفريحي، گالري عکس‌هايي از آبشار، اخبار محلي و رويدادها، نقشه‌ها، تورهاي سفر به نياگارا، اطلاعات و تاريخچه آبشار، مطالب و عکس‌هايي درباره يخ‌زدن کامل نياگارا در سال 1911 را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.angel-falls.com/  -87

در اين سايت به ارائه مطالبي درباره مرتفع‌ترين آبشار جهان يعني آبشار آنجل در کشور ونزوئلا پرداخته مي‌شود.اطلاعاتي درباره اين آبشار، گالري عکس‌هايي از اين آبشار، نقشه منطقه، معرفي کتاب و چگونگي سفر به اين آبشار را مي‌توان از عناوين مندرج در سايت برشمرد.

www.lbl.gov/Education/ELSI/pollution-main.html  -88

در اين سايت به ارائه مطالبي درباره آلودگي هواي زمين پرداخته مي‌شود.مقدمه‌اي عوامل مؤثر بر آلودگي هوا، اطلاعاتي درباره آلوده‌کننده‌هاي هوا، آلوده‌کننده‌هاي خانگي و صنعتي، بيماري‌هاي ناشي از آلودگي‌هاي هوا، جلوگيري از آلودگي هوا و محيط زيست، فعاليت‌هاي بين‌المللي براي جلوگيري از توليد آلوده سازهاي هوا و بسياري مطالب ديگر در اين زمينه را مي‌توان در سايت مشاهده نمود.

www.airquality.co.uk/archive/index.php-89  

اين سايت با عنوان آرشيو مطالب و اطلاعات درباره کيفيت هوا، ارائه‌کننده اطلاعاتي درباره آلودگي هوا و عوامل مؤثر در آن مي‌باشد.آخرين اخبار، علل توليد آلوده‌سازهاي هوا، نتايج حاصل از آلوده‌سازها بر هوا، آلوده‌سازهاي مشهور، برنامه‌هاي جلوگيري از انتشار مواد آلوده‌ساز، برنامه‌هاي بين‌المللي و تحقيقات در اين زمينه، بخش عمده مطالب ارائه‌شده در سايت را تشکيل مي‌دهند.

www.atmos.washington.edu/gcg/Atlas/ -90 

در اين سايت که به دپارتمان علوم هواشناسي دانشگاه واشينگتون در امريکا اختصاص دارد مي‌توان به اطلاعات بسيار جامعي درباره انواع و اقسام ابرها و اطلس ابرها دست پيدا کرد.مه، ابر نزديک به زمين، Stratus، دود، ابر Stratocumulus، توده‌هاي ابري متراکم، ابرهاي انتقال دهنده گرما، ابرهاي باران زا بدون مرکزيت، ابرهاي باران زاي متراکم، ابرهاي استراتوس پوش، تصاوير ماهواره‌اي از حالت‌هاي ابر بر روي کره زمين و هم‌چنين بسياري اطلاعات ديگر درباره انواع ابرها به همراه تصاوير مربوطه را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرده و درباره آن‌ها به کسب اطلاعات پرداخت.

www.ems.psu.edu/~lno/Meteo437/atlas.html -91 

در اين سايت به اطلس ابرها بر روي کره‌زمين دسترسي خواهيم اشت.معرفي انواع ابرها و اطلاعات کاملي پيرامون آن‌ها و نحوه قرارگيري، تراکم و بسياري اطلاعات ديگر درزمينه ابرها را مي‌توان در سايت در دسترس داشته و مطالعه کرد.

www.weathershack.com/ -92 

در اين سايت با عنوان weather Shack مي‌توان با سيستم‌ها و ابزارهاي سنجش و پيش‌بيني هواي جوي که همگي از تکنولوژي GPS ماهواره‌اي بهره مي‌برند آشنا شد.معرفي انواع سيستم‌هاي مختلف پيش‌بيني و اطلاع‌رساني درباره وضع هوا و موقعيت مکاني با کاربردهاي عمومي و تخصصي را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرده و مطالب بسياري درباره آن‌ها به‌دست آورد.

 

www.nws.noaa.gov/  -93

 در اين سايت به ارائه اطلاعات پيش‌بيني هواشناسي و اوضاع جوي کشور ايالات‌متحده امريکا پرداخته مي‌شود.امکان مشاهده تصاوير ماهواره‌اي از ابرها و جبهه‌هاي هوايي در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين اوضاع جوي و پيش‌بيني وضع طوفان‌ها و تندبادها در مناطق مختلف، رادارهاي هواشناسي و امکان بررسي وضعيت جوي شهرها و مناطق مورد نظر در آن کشور را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

www.worldweather.org/ -94 

اين سايت به مرکز خدمات پيش‌بيني آب و هواي سازمان ملل‌متحد اختصاص دارد.وضعيت جوي در افريقا، اروپا، امريکاي مرکزي و جنوبي، امريکاي شمالي و اقيانوسيه، آخرين اخبار و تغييرات آب وهوايي، معرفي سايت‌هاي مرتبط و امکان بررسي شرايط جوي و آب وهواي مناطق و کشورهاي مورد نظر کاربر از روي ليست شهرهاي موجود در سايت را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

http://visibleearth.nasa.gov/ -95 

‌اين سايت به سازمان فضايي ايالات‌متحده امريکا - ناسا تعلق دارد که در اين بخش به ارائه تصاوير ماهواره‌اي گرفته شده از کره‌زمين مي‌پردازد.انواع عکس‌ها از کره‌زمين و مناطق آن را مي‌توان در سايت مشاهده کرد.هم‌چنين امکانات جستجو در سايت قرار داده شده است، پرسش‌هاي متداول، سنسورهاي دوربين‌هاي ماهواره‌اي، عکس‌هاي فضايي از کشورهاي مختلف، عکس‌هاي فضايي از ايالات متحده و ساير موضوعات را مي‌توان از ساير مطالب ارائه شده در اين سايت برشمرد.

www.darksky.org/images/sat.html -96 

عکس‌هاي ماهواره‌اي از شب زمين، عنوان منتخب براي اين سايت مي‌باشد.تصاوير ارسالي از ماهواره‌ها از شب‌هاي کره‌زمين و شهرها که با نور چراغ‌ها از فضا قابل رؤيت مي‌باشند مطالب ارائه شده در اين سايت را شامل مي‌شود.امکان دسترسي به ليست مکان‌ها و مناطق مختلف درقاره‌هاي کره‌زمين در سايت قرار داده شده است.هم‌چنين اطلاعاتي درباره سايت، امکانات ثبت نام و عضويت در سايت، آموزش و معرفي سايت‌هاي مرتبط را مي‌توان از مندرجات سايت برشمرد.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gibraltar -97 

در اين سايت مي‌توان به يک مرجع اطلاعاتي و آموزشي درباره تنگه جبل الطارق دست پيدا کرد.سايت به ارائه مطالب بسيار گسترده‌اي درباره اين تنگه مي‌پردازد.نقشه جغرافيايي منطقه، زبان مردم منطقه، ساعت رسمي، تاريخچه، اطلاعات جغرافيايي منطقه اي، اقتصاد منطقه، معرفي سايت‌هاي مرتبط و بسياري مطالب درباره اين تنگه و تاريخچه آن را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

www.ssec.wisc.edu/data/volcano.html-98  

   اين سايت به نام مشاهده آتشفشان به ارائه مطالبي جالب پيرامون آتشفشان‌ها مي‌پردازد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين مي‌توان ليستي از آتشفشان‌هاي فعال جهان و تصاويري از فوران‌هاي آن‌ها را مشاهده نمود و درباره هر يک به کسب اطلاعات پرداخت.

http://www.volcanolive.com/-99  

سايت VOLCANOLIVE همان گونه که نام‌گذاري شده است به ارائه تصاوير و آخرين اخبار درباره فوران‌ها و فعاليت‌هاي آتشفشاني مي‌پردازد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين دوربين‌هاي Live در آتشفشان‌ها، خبرهاي داغ، تصاوير از آتشفشان‌ها، آتشفشان شناسي، فيلم‌ها، دايرةالمعارف آتشفشان و آتشفشان‌هاي جهان را مي‌توان از عناوين مندرج در سايت برشمرد.

http://volcano.und.nodak.edu/  -100

اين سايت با نام جهان آتشفشان‌ها، به ارائه مطالب مفيد و آموزشي درباره آتشفشان‌ها مي‌پردازد.آخرين اخبار، تازه‌ها، آتشفشان‌هاي فعال، پرسش و پاسخ درباره آتشفشان‌ها، مشاهدات آتشفشان، آموزش، مطالب آموزشي براي کودکان، تقويم آتشفشان‌ها، دايرةالمعارف آتشفشان، Index الفبايي سايت، آتشفشان هفته و توضيحات کاملي درباره آن به همراه آرشيو، امکان جستجو براي يافتن آتشفشان‌ها و فيلم‌ها و تصاوير از آتشفشان‌ها را مي‌توان از عناوين مطرح شده در سايت محسوب کرد.

http://eosweb.larc.nasa.gov/ -101 

مرکز بين‌المللي جمع‌آوري اطلاعات مربوط به اتمسفر در اين سايت به ارائه بانک اطلاعاتي از داده‌ها و اطلاعات جمع آوري شده در آن مؤسسه مي‌پردازد.ميزان تشعشعات، ابرها، ذرات معلق در هوا، تروپوسفر، پروژه‌هاي مؤسسه، ابزارهاي اندازه گيري، نرم‌افزارها، گالري تصاوير، آخرين اخبار، لايه اوزون، امکانات جستجو براي اطلاعات مورد نظر کاربر، Index الفبايي مطالب سايت و پرسش‌هاي متداول درباره اتمسفر را مي‌توان از مندرجات اين سايت برشمرد.

www.fotogeo-jwieczorek.ans.pl/ -102 

در اين سايت مي‌توان به يک گالري از تصاويرتخصصي زمين شناسي دسترسي پيدا کرد.زمين شناسي و تصاوير مرتبط از اروپا، کوه‌هاي آلپ، کوه‌هاي تاترا، رودخانه‌ها و دشت‌هاي اروپا، منابع اطلاعاتي زمين شناسي اروپا، معرفي سايت‌هاي مرتبط و بسياري مطالب ديگر در اين زمينه را مي‌توان در اين سايت مشاهده نمود.

http://ebeltz.net/glacier/glacglos.html -103 

در اين سايت به معرفي يک دايرةالمعارف درباره رودخانه‌هاي يخي و يخچال‌هاي کوهستاني پرداخته مي‌شود.Index الفبايي در سايت قرار داده شده است  مي‌توان با انتخاب حروف اول مطلب مورد نظر از داخل Index به اطلاعات مورد نظر کاربر در آن زمينه دست پيدا نمود.

http://erode.evsc.virginia.edu/   -104

در اين سايت به ارائه يک مرکز اطلاعاتي و آموزشي متعلق به دپارتمان زمين‌شناسي دانشگاه ويرجينيا درباره ژئومورفولوژي يا (ريخت‌شناسي زمين) پرداخته مي‌شود.شبيه‌سازي حوزه‌هاي رودخانه‌اي، مدل‌سازي جلگه‌هاي سيل‌گير، تغييرات زمين بر اثر تغييرات جوي، انيميشن‌هاي شبيه‌سازي شده درباره عوامل جوي اثرگذار بر روي سطوح زمين، شبيه‌سازي سايش و تغييرات آب و هوايي، مقالات تخصصي تحت فرمت PDF، منابع اطلاعاتي تخصصي، اطلاعات عمومي و تصاوير مربوط به زمين شناسي را مي‌توان از عنوان‌هاي مندرج در اين سايت نام برد.

http://pubs.usgs.gov/gip/collect1/collectgip.html  -105

در اين سايت به معرفي انواع صخره‌ها و سنگ‌هاي کوهستاني پرداخته مي‌شود.باتوجه به اين‌که با مطالعه سنگ‌ها مي‌توان از رفتارهاي جوي که بر آن‌ها اعمال شده است اطلاع حاصل کرد، در اين سايت به ارائه مطالبي در اين زمينه و روش‌هاي بررسي و نتايج حاصل از انواع صخره‌ها پرداخته شده است.

http://www.rockware.com/ -106 

اين سايت به معرفي محصولات نرم‌افزاري تخصصي زمين شناسي شرکت RockWare مي‌پردازد.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين معرفي نرم‌افزارهاي برتر شرکت و کاربردهاي آن‌ها، Index الفبايي از مندرجات سايت، نرم‌افزارهاي طراحي نقشه‌هاي توپوگرافي، آنالايزر، ديجيتايزر نقشه، آموزش نرم‌افزارهاي تخصصي زمين شناسي، GIS، نرم‌افزارهاي تخصصي براي ترسيم گراف‌ها، شبيه‌سازي مناطق و پستي و بلندي‌ها، نرم‌افزارهاي شناسايي و شبيه‌سازي مخازن نفتي، معدن و نرم‌افزارهاي مربوطه، طرح‌هاي سه بعدي توپوگرافي منطقه‌اي و بسياري مطلب ديگر در اين زمينه را مي‌توان از مندرجات اين سايت محسوب کرد.

http://users.indigo.net.au/don/ -107 

در اين سايت به بررسي لايه‌ها و ورقه‌هاي تشکيل‌دهنده پوسته زمين پرداخته شده است.ساختارهاي دوراني، گسترش و انبساط لايه‌هاي پوسته زمين، نقشه‌هاي گسترش و حرکت لايه‌هاي زمين و مطالب تخصصي ديگر در اين زمينه را مي‌توان در اين سايت از عنوان‌هاي مندرجه برشمرد.

http://www.agu.org/journals/tc/ -108  

در اين سايت به معرفي ژورنالي تخصصي به نام Tectonic يا دگرگوني‌هاي پوسته زمين پرداخته مي‌شود.اهداف ژورنال، امکانات جستجو، امکانات ثبت نام و ارائه اطلاعات به ژورنال، دسترسي به کتابخانه الکترونيکي، مقالات مندرج در آخرين شماره منتشر شده، پرسش‌هاي متداول، Index الفبايي مطالب و مطالب ديگر مرتبط با موضوع ژورنال را مي‌توان در اين سايت در دسترس داشت.

http://pubs.usgs.gov/publications/text/dynamic.html -109 

کره زمين، اين سياره پويا، عنوان منتخب براي اين سايت مي‌باشد.مقدمه‌اي بر شناخت کره‌زمين، نگاهي بر گذشته زمين، اطلاعاتي درباره حرکت لايه‌ها و صفحات زمين، تئوري‌هاي مطرح درباره مرکز زمين، گدازه‌ها و مواد مذاب خروجي از زمين، فعاليت‌هاي صفحات زمين و انسان‌ها و کلام آخر عناوين اين سايت را تشکيل مي‌دهند.

http://geomag.usgs.gov/ -110 

در اين سايت که به مرکز تحقيقات نيروي جاذبه زمين و حوزه‌هاي مغناطيسي زمين تعلق دارد به ارائه آخرين دستاوردها و نتايج تحقيقات محققان اين مرکز پرداخته مي‌شود.اطلاعات مفيدي از حوزه‌هاي مغناطيسي کره زمين را مي‌توان به کمک تصاوير شماتيک موجود در سايت مشاهده کرد و براي کسب اطلاعات بيش‌تر مي‌توان به سايت‌هاي معرفي شده مراجعه نمود.

www.phy6.org/earthmag/demagint.htm -111 

کره‌زمين، آهنرباي عظيم، عنوان برگزيده براي اين سايت مي‌باشد که به ارائه مطالبي درباره فرضيات ويليام گيلبرت درباره نيروي جاذبه کره زمين مي‌پردازد.در سايت مي‌توان با استفاده از فهرست مطالب مندرجه به مطالب مورد نظر دسترسي پيدا کرد، هم‌چنين دايرةالمعارف تخصصي، تاريخچه و بسياري مطالب مرتبط به نيروي جاذبه زمين و گرانش را مي‌توان در اين سايت مشاهده کرده و در دسترس داشت.

http://earthquake.usgs.gov/ -112 

   در اين سايت به ارائه نقشه‌هايي از محل‌هاي پرخطر از نظر زلزله در جهان پرداخته شده است و مکان‌هايي که شانس وقوع زلزله در آن‌ها بيش‌تر است در اين نقشه‌هاي جهاني مشخص شده‌اند.علاقمندان و محققان مي‌توانند با مراجعه به سايت و مشاهده اين نقشه‌هاي جهاني از اطلاعات مندرج در آن‌ها بهره‌گيري کنند.هم‌چنين اطلاعات و مطالبي درباره گسل‌هاي بزرگ و خطرناک در مکان‌هاي مختلف نقشه را مي‌توان در سايت به‌دست آورد.

www.gesource.ac.uk/worldguide/html/image-2195.html  -113

اين سايت به مرکز اطلاعات بين‌المللي تحقيقات زمين شناسي تعلق دارد.در سايت مي‌توان هرگونه اطلاعات درباره مناطق زمين‌شناسي در سراسر دنيا را جستجو نمود.در اين‌جا به بررسي و ارائه اطلاعاتي درباره آتشفشان دماوند پرداخته شده است.عکس ماهواره‌اي از کوه دماوند و اطلاعات فني ديگري درباره آن را مي‌توان در سايت مشاهده نمود.هم‌چنين امکانات جستجو براي مطالب ديگر در سايت فراهم آمده است، راهنماي مناطق زمين شناسي جهان، تصاوير ماهواره‌اي، نقشه‌هاي ماهواره‌اي، نقشه شهر‌ها، منابع اطلاعاتي و بسياري مطالب ديگر را مي‌توان دراين سايت مشاهده نمود.

www.volcanolive.com/iran.html -114 

در اين سايت به معرفي قلل آتشفشاني ايران پرداخته شده است.دماوند، قلعه حسن علي، سبلان و تفتان را مي‌توان از قله‌هاي نام برده شده در سايت محسوب کرد.هم‌چنين اطلاعاتي درباره سايت، مطالبي پيرامون ساير قله‌هاي آتشفشاني ايران، اخبار و خدمات اطلاعاتي سايت را مي‌توان از مندرجات سايت نام برد.

http://www-personal.umich.edu/~ copyrght/ image/ -115 

اين سايت به انجمن جغرافي مبتني بر رياضيات اختصاص دارد.در سايت به معرفي انجمن، فعاليت‌هاي انجمن، معرفي کتاب، ژورنال و امکانات جستجوي مطالب در بانک اطاعاتي سايت پرداخته شده است.

http://edc.usgs.gov/geodata/ -116 

در اين سايت امکان دانلود اطلاعات و نقشه‌هاي توپوگرافي از مناطق مختلف کره زمين فراهم آمده است.با مراجعه به سايت و جستجو در مطالب و مناطق مختلف مندرج در بانک اطلاعاتي سايت مي‌توان به اطلاعات مورد نظر خود دسترسي پيدا کرد.

http://www.geoplan.ufl.edu/-117  

اين سايت با عنوان مرکز نقشه‌هاي جغرافيايي به مؤسسه‌اي به همين نام تعلق دارد که در سال 1984 در دانشگاه فلوريداي امريکا تأسيس گشت.در سايت عنوان‌هاي چون: اخبار، تازه‌ها، اطلاعاتي درباره مؤسسه، دانشجويان مرکز تحقيقات، برنامه‌هاي آموزشي مؤسسه، آموزش GIS، آموزش براي کودکان، گالري نقشه‌ها، نرم‌افزارهاي مجاز GIS، پروژه‌ها، کتابخانه مرکز تحقيقات جغرافيايي دانشگاه فلوريدا، مرکز اطلاعات علمي فلوريدا و معرفي سايت‌هاي مرتبط با GIS را مشاهده کرده و درباره هر کدام از آن‌ها به کسب اطلاعات پرداخت.

http://www.esri.com/ -118 

در اين سايت به آموزش GIS پرداخته شده است.امکانات جستجو در سايت فراهم آمده است، هم‌چنين انواع نرم‌افزار GIS، پيش زمينه‌اي بر GIS، آموزش، تمرينات، اطلاعات فني، اخبار و اطلاعات و گزارش رويدادها را مي‌توان در اين سايت به عنوان مندرجات اصلي برشمرد.

http://www.maptools.com/ -119 

در اين سايت به ارائه نرم‌افزاري جهت ياري رساندن به کاربران GIS در تهيه نقشه‌ها و مقياس بندي به کمک اين نرم‌افزار پرداخته شده است.اطلاعاتي درباره سايت، نرم‌افزار، خود آموز نرم‌افزار، نسخه نمايشي نرم‌افزار و معرفي سايت‌هاي مرتبط را به همراه Index الفبايي مي‌توان از عناوين مندرج در اين سايت برشمرد.

www.edu-observatory.org/gps/gps.html -120 

اين سايت به ارائه يک مرجع اطلاعاتي درباره سيستم مکان يابي جهاني يا GPS مي‌پردازد.در سايت امکانات جستجوي مطالب مورد نظر کاربران فراهم آمده است، هم‌چنين معرفي کتاب، انتشارات، اخبار، GPS، GIS، نقشه‌ها، مسيريابي با کمک GPS، راهنماي جاده‌ها، امکانات جستجو در مطالب و مندرجات و بسياري مطالب و مقالات ديگر در اين زمينه را مي‌توان در اين سايت در دسترس داشت.

http://www.maphistory.info/-121  

اين سايت به نام تاريخچه نقشه، به ارائه مطالبي پيرامون تاريخچه نقشه‌هاي موجود در موزه‌ها مي‌پردازد.کنفرانس‌ها، تاريخچه‌ها، گالري تصاوير، معرفي سايت‌هاي مرتبط، کلکسيون‌هاي نقشه، اخبار، آموزش، Index الفبايي مطالب، ژورنال‌ها و تازه‌هاي سايت، عناوين مندرج در سايت را تشکيل مي‌دهند.

http://www.geoatlas.com/-122  

   سايت اطلس جغرافيايي به ارائه نقشه‌هاي مختلف از سرتاسر کره‌زمين مي‌پردازد.اطلاعاتي درباره سايت، اطلاعات فني، طول جغرافيايي، عرض جغرافيايي، تازه‌ها، بورشورها، معرفي سايت‌هاي مرتبط، نقشه‌هاي جديد، امکانات جستجو براي يافتن نقشه مورد علاقه کاربر و امکان دانلود نقشه‌ها را مي‌توان از مطالب مندرج در سايت برشمرد.

http://gcmd.gsfc.nasa.gov/-123  

 اين سايت به مرکز پيش‌بيني آب و هواي سازمان فضايي امريکا NASA تعلق دارد.مرکز اطلاعات، آخرين اخبار، رويدادهاي ويژه، انتشارات، گزارشات، معرفي سايت‌ها مرتبط، امکانات جستجوي مطالب سايت، امکانات جستجوي مناطق از روي نقشه جهان و هم‌چنين اطلاعاتي درباره اقيانوس‌ها و درياها، کره‌زمين، خورشيد و زمين، کرايوسفر، بيوسفر، اتمسفر، هيدورسفر و بسياري مطالب ديگر را مي‌توان در اين سايت مورد مطالعه قرار داد.

www.uh.edu/~jbutler/anon/anoncoursestructure.html-124  

اين سايت به ارائه يک مرجع اطلاعاتي درباره ساختمان زمين مي‌پردازد.زمين‌شناسي منطقه‌اي، زمين‌شناسي کاربردي در فيزيک، ساختمان زمين، مطالعات بر روي صفحات و لايه‌هاي زمين (تکتونيک)، جزاير، نقشه‌هاي منطقه‌اي، تکتونيک و شبيه‌سازي حرکت پوسته خارجي و لايه‌هاي آن و بسياري عنوان ديگر در اين باره را مي‌توان از مندرجات اين سايت در نظر گرفت که مي‌توان با انتخاب هر کدام از اين عنوان‌ها به مطالب و مقالات مندرج درباره آن‌ها دسترسي پيدا کرد.

www.cotf.edu/ete/modules/msese/earthsysflr/ geotime.html-125  

در اين سايت با عنوان مادر مهربان زمين، به ارائه مطالبي درباره دوره‌هاي زمين‌شناسي و مطالبي درباره هر کدام از اين دوره‌ها پرداخته شده است.Cenozoic، Mesozoic، Paleozoic و مطالبي ديگر درباره زمين و تاريخچه آن را مي‌توان در اين سايت مشاهده نموده و در دسترس داشت.

http://quake.exit.com/-126  

در اين سايت به يک روش جديد براي پيش‌بيني زلزله‌ها با استفاده از حالات ابرها در بالاي منطقه مورد نظر بررسي مي‌شود.اين روش پيشگويي در مرحله آزمايش مي‌باشد.در سايت مي‌توان درباره معرفي تئوري، خبرهايي درباره پيشرفت پروژه، بررسي روي آرشيو زلزله‌ها جهان،  انتشارات مؤسسه، مراجع اطلاعاتي و LINK به سايت‌هاي مرتبط به کسب اطلاعات پرداخت.

http://alov.org-127  

در اين سايت نقشه‌هايي از مناطق مختلفي مانند: سيدني، استراليا، افغانستان، نيويورك، ايالات متحده، جهان و      OGC WMS و نقشه‌هاي جغرافيايي مي‌باشد.

http://archnet.org-128  

در اين سايت انجمن معماران، طراحان، مهندسين شهرسازي و دانش‌پژوهان، معماران اسلامي، معماري شهر اسلامي قاهره، برنامه‌هاي آموزشي و كتابخانه‌ي ديجيتالي انجمن archnet و تاريخچه‌ي هنر معماري مي‌باشد.

http://atlas.Isu.edu-129  

در اين سايت نقشه‌ي ديجيتالي ايالت لوئيزيانا، آخرين اخبار مربوط به GIS از لوئيزيانا و خطر سيل در منطقه لوئيزيانا مي‌باشد.

http://careers.geocomm.com-130  

در اين سايت شركت كاريابي، پرماجراترين سايت‌هاي شغلي اينترنت، GTS و RS مي‌باشد.


 

http://climate.gsfc.nasa.gov -131 

در اين سايت سازمان ناسا، تجارت با سازمان ناسا، منابع علمي، تحقيقاتي، تكنولوژي ناسا، وب‌سايت‌هاي جالب ناسا، شرايط آب و هوايي، آئروسل‌ها، ابرها، بارش‌ها و سنجش از دور مي‌باشد.

http://dma.jrc.it-132  

در اين سايت آرشيو نقشه‌هاي اينترنتي و نقشه‌هاي اينترنتي مي‌باشد.

http://edc.usgs.gov-133  

در اين سايت زمين‌شناسي، آتشفشان، زمين‌لرزه، رانش زمين و ژئومغناطيس، ديناميك بودن سطح زمين مي‌باشد.

http://freegis.org-134  

در اين سايت سيستم‌هاي اطلاعاتي جغرافيايي (GISGIS سيستم‌هاي اطلاعاتي، اطلاعات جغرافيايي فضايي و نرم‌افزارهاي GIS مي‌باشد.

http://gcmd.gsfc.nasa.gov-135  

در اين سايت كشاورزي، اتمسفر، بيوسفر، ابعاد انساني، هيدروسفر، سطح زمين، اقيانوس‌ها، برف و يخ و رابطه‌ي متقابل بين زمين و خورشيد مي‌باشد.

http://geochange.er.usgs.ogv -136 

در اين سايت پديده‌هاي طبيعي آتشفشان، زلزله، رانش زمين، ديناميك بودن پوسته‌ي زمين، چرخه‌ي كربن، شرايط آب و هوايي و سطح آب درياها مي‌باشد.

http://geode.usgs.gov-137  

در اين سايت اطلاعات ژئولوژيك، درباره‌ي ديناميك بودن پوسته‌ي زمين، زمين‌لرزه، منابع معدني، آتشفشان‌هاي زير دريا و مناطق ساحلي، نقشه‌هاي مختلفي از تمام دنيا، امريكاي شمالي، امريكاي مركزي، امريكاي جنوبي، مناطق آسيايي، خاورميانه، افريقا و اتحاد جماهير شوروي مي‌باشد.

http://geoserver.sourceforge.net -138 

در اين سايت اطلاعات جغرافيايي و شرايط آب و هوايي مي‌باشد.

http://gislounge.com -139 

در اين سايت نرم‌افزارهاي جغرافيايي مثل AreXML، سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي، مجله‌ي Netzines، دستگاه‌هاي جغرافيايي، كاريابي، نقشه‌كشي و انجمن GIS مي‌باشد.

http://lcweb.loc.gov-140  

در اين سايت نقشه‌هاي مختلف، تقسيمات جغرافيايي نقشه‌ها و راهنمايي نقشه‌ها مي‌باشد.

http://mapping.usgs.gov-141  

در اين سايت اطلس ملي كشور امريكا، نام‌هاي جغرافيايي، نقشه‌ها و عكس‌هاي جغرافيايي، دانش‌آموزان، معلمان و والدين مي‌باشد.

http://mcmcweb.erusgs.gov-142  

در اين سايت توليد و مديريت، اطلاعات نقشه‌ها و محصولات ديجيتالي نقشه‌كشي و مدل‌هاي ديجيتالي DEM مي‌باشد.

http://metart.fao.org-143  

در اين سايت سازمان خواربار جهاني FAO، تصاوير ماهواره‌اي و محيط زيست مي‌باشد.

http://urbanphoto.org-144  

در اين سايت عكس‌هايي از شهرهاي بزرگ، مدرنيته و شهري شدن، عكس‌هايي از بوستون، مونترال، نيويورك و سانفرانسيسكو مي‌باشد.

www.alseageo.com -145 

در اين سايت شركت مشاوره‌اي در زمينه‌ي GIS، آناليزهاي فضايي، نقشه‌كشي، مديريت اطلاعات و توسعه‌ي (IMS) مي‌باشد.


 

www.awis.com  -146

در اين سايت هواشناسي، اطلاعات هواشناسي، شرايط آب و هوايي، پيش‌بيني خشكسالي‌ها، يخبندان‌ها، وضعيت‌هاي آب و هوايي، كد شهر و پيش‌بيني وضعيت هوايي آن شهر مي‌باشد.

www.calgis.org -147 

در اين سايت آخرين تكنولوژي GIS، نهمين كنفرانس سالانه‌ي GIS كاليفرنيا و مقالات مي‌باشد.

www.caris.com-148  

در اين سايت سيستم اطلاعات جغرافيايي (GIS)، مديريت اطلاعات فضايي (SIM) و نرم‌افزار CARIS مي‌باشد.

www.cartografx.com-149  

در اين سايت نقشه‌هاي سه‌بعدي را از سرتاسر نقاط جهان در اختيار كودكان مدرسه‌اي و نقشه‌كشي‌هاي حرفه‌اي مي‌باشد.

www.cns.se -150 

در اين سايت ارتباطات هوايي و دريايي، سيستم‌هاي نظارت، سازمان‌هاي هوايي و دريايي و زميني، مركز C.N.S، هوانوردي و دريانوردي مي‌باشد.

www.davidrumsey.com -151 

در اين سايت نقشه‌هاي ديگري از جهان، آسيا، افريقا، اروپا و اقيانوسيه، اطلس‌ها، كره‌ي زمين، كتاب‌هاي جغرافيا مربوط به بچه‌ها و نقشه‌هاي مختلف مثل: نقشه‌هاي جيبي، نقشه‌هاي ديواري مي‌باشد.

www.digitalcyclone.com-152  

در اين سايت اطلاعات آب و هوايي و شرايط آب و هوايي مي‌باشد.

www.digital-wisdom.org-153  

در اين سايت تصاوير ديجيتالي، نقشه‌هاي مختلف، مرز شهرها، رودخانه‌ها، سواحل، طول‌ها و عرض‌هاي جغرافيايي، سازمان ناسا، سازمان ملل، CNN و بانك جهاني مي‌باشد.

www.discmd.com-154  

در اين سايت ترافيك هوايي، تكنولوژي اطلاعات توسعه‌ي نرم‌افزارها، مديريت شبكه، اينترنت و امنيت هوايي مي‌باشد.

www.earthmaps.com-155  

در اين سايت زمين‌شناسي و اطلاعات ژئولوژي مي‌باشد.

www.edrinc.com-156  

در اين سايت شركت EDR، شرايط آب و هوايي و كائنات جوي، برنامه‌هاي تحقيقاتي و وضعيت جديد آب و هوايي مي‌باشد.

www.energymatch.com-157  

در اين سايت منابع انرژي، منابع انرژي تجديدپذير، كالج انرژي و انرژي مي‌باشد.

www.erdas.com -158 

در اين سايت راه‌حل‌هاي جغرافيايي و اطلاعات جغرافيايي مي‌باشد.

www.ermapper.com-159  

در اين سايت اطلاعات جغرافيايي، امريكا، آسيا، اروپا، افريقا و خاورميانه مي‌باشد.

www.esribis.com -160 

در اين سايت نرم‌افزارهاي GIS مي‌باشد.

www.fgdc.gov-161  

در اين سايت اطلاعات جغرافيايي و فضايي و خدمات اينترنتي مي‌باشد.


 

www.gdrc.org/uem-162  

در اين سايت مديريت زيست‌محيطي شهرهاي بزرگ، مديريت فاضلاب‌، منابع آبي، طراحي شهري، سيستم حمل و نقل و سيستم‌هاي انرژي مي‌باشد.

www.geoatlas.com-163  

در اين سايت كلكسيوني از نقشه‌هاي جغرافيايي كل جهان، اروپا، افريقا، امريكا، آسيا، اقيانوسيه، آلمان، فرانسه و پاريس مي‌باشد.

www.geocomm.com -164 

در اين سايت جغرافياي فضايي و GIS مي‌باشد.

www.geographic.com-165  

در اين سايت اطلاعات تكنولوژيكي جغرافيايي مي‌باشد.

www.geomaticien.com -166 

در اين سايت آناليزهاي فضايي GIS، ماهواره‌هاي راداري، شبيه‌سازي ماهواره‌اي سيستم GPS، نقشه‌هاي جغرافيايي و انواع بازي‌ها، شكل جغرافيايي كره‌ي زمين، مختصات جغرافيايي، RGF93 و نرم‌افزارهاي GIS مثل Are View 3.xx مي‌باشد.

www.geotips.com-167  

در اين سايت نقشه‌هاي GIS و GPS، تصاوير Orthophoto و سيستم اطلاعاتي GIS امريكا مي‌باشد.

www.ggrweb.com -168 

در اين سايت سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي، نرم‌افزارهاي سه‌بعدي نقشه‌كشي و تكولوژي نقشه‌كشي، منابع GIS و شركت‌هاي نرم‌افزاري GIS مي‌باشد.

www.giscafe.com-169  

در اين سايت خبرهاي مربوط به GIS و جديدترين تصاوير ديجيتالي مي‌باشد.

www.gisdatadepot.com-170  

در اين سايت صنعت GIS و محصولات جغرافيايي مي‌باشد.

www.gisdevelopment.net-171  

در اين سايت سيستم‌هاي جغرافيايي (GIS)، سنجش از دور (RS)، سيستم‌هاي موقعيت جهاني (GPS)، كشاورزي، محيط زيست، سلامتي، ژئولوژي، خطرها و بلاياي طبيعي، منابع طبيعي و طراحي‌هاي شهري مي‌باشد.

www.gispix.com-172  

در اين سايت سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي (GIS)، عكس‌هاي هوايي، مديريت شهري و محيط زيست و مهندسي مي‌باشد.

www.grida.no/baltic-173   

در اين سايت اطلاعات GIS، درياي بالتيك، زه‌كشي درياي بالتيك و اطلس جغرافيايي درياي بالتيك مي‌باشد.

www.inovagis.org-174  

در اين سايت اطلاعات جغرافيايي، نرم‌افزارهاي مختلف، ترسيم و انتقال اطلاعات جغرافيايي مي‌باشد.

www.intellicast.com-175  

در اين سايت اطلاعاتي درباره‌ي وضعيت جغرافيايي و نقشه‌هاي جغرافيايي افريقا، آسيا، كانادا، اروپا، خاورميانه، اقيانوسيه، سيستم‌هاي ماهواره‌اي و رادار كشور امريكا و وضعيت هوايي مي‌باشد.

www.ion.org -176 

در اين سايت هوا، فضا، زمين و دريا، فضانوردي، نقشه‌برداري، فتوگرامتري، هواشناسي، مهندسي، فيزيك و زمين‌شناسي مي‌باشد.

www.iearn-orienteering.org/old-177  

در اين سايت نقشه‌هاي مختلف، قطب‌نما و تجهيزات جغرافيايي مي‌باشد.

www.manifold.net -178 

در اين سايت سيستم اطلاعاتي جغرافيايي و تصويرسازي سه‌بعدي مي‌باشد.

www.map-art.com -179 

در اين سايت طراحي نقشه‌ها و نقشه‌هاي ديجيتالي مي‌باشد.

www.mapindia.org-180  

در اين سايت اطلاعات جغرافيايي مثل GIS، GPS و عكس‌برداري هوايي و سنجش از دور مي‌باشد.

www.mapmart.com-181  

در اين سايت مخزن اطلاعات شركت Map Mart، عكس‌برداري هوايي، خدمات فتوگرامتريك، تبديلات ديجيتالي، ترسيم طراحي‌هاي كامپيوتري (CAD) و سيستم‌هاي اطلاعاتي جغرافيايي (GIS)، عكس‌هاي هوايي از ايالات متحده و نقشه‌هاي توپوگرافي اسكن مي‌باشد.

www.mapsoftware.com  -182

در اين سايت نقشه‌كشي كامپيوتري مثل CAD، GIS، نقشه‌ي توپوگرافيك USGS و مدل‌هاي ديجيتالي مي‌باشد.

www.maptrade.org -183 

در اين سايت اطلاعات جغرافيايي فضايي، كنفرانس‌ها و نمايشگاه‌هاي تجاري مي‌باشد.

www.multimap.com-184  

در اين سايت نقشه‌ي مكان‌هاي مختلف، راهنماي نقطه به نقطه شهري و نقشه‌ي كشور انگليس مي‌باشد.

 www.nationalgeographic.com-185  

در اين سايت راهنماي نقشه‌ها و جغرافياي مناطق، اطلس‌هاي گوناگون و نرم‌افزارهاي نقشه‌كشي و دانش‌آموزان مي‌باشد.

www.navtech.com -186 

در اين سايت نقشه‌هاي ديجيتالي، عمان و امارات متحده‌ي عربي، وضعيت جغرافيايي كشورهايي چون: عربستان، كويت و بحرين مي‌باشد.

www.ncgia.ucsb.edu-187  

در اين سايت مركز ملي جغرافيايي، سيستم‌هاي اطلاعاتي جغرافيايي (GIS)، دانشگاه سانتابارباي كاليفرنيا، دانشگاه بوفالو و دانشگاه Maine مي‌باشد.

www.pps.org -188 

در اين سايت فضاهاي شهري، پارك‌ها، ميدان‌ها، مراكز حمل و نقل شهري، ساختمان‌هاي دولتي، مراكز خريد عمومي و خدمات PPS مي‌باشد.

www.rapidwx.com -189 

      در اين سايت سمينارهاي آموزشي مربوط به پيش‌بيني وضعيت آب و هوا، پيش‌بيني وضعيت هوا و خطرات جوي و هواشناسي مي‌باشد.

www.snowandice.com -190 

در اين سايت اطلاعات هوايي، منطقه‌ي نيوانگلند، گزارش هوايي و ريزش برف و باران مي‌باشد.

www.urban-advantage.com -191 

در اين سايت زندگي شهري، محل اسكان مردم و خلاقيت در زمينه‌ي طراحي شهري مي‌باشد.

www.urbanfutures.org-192  

در اين سايت طراحي‌هاي شهري، سيستم‌هاي حمل و نقل شهري، توسعه‌ي اقتصادي و قوانين دولتي، مديريت رشد جمعيت، نقشه‌ي امريكا، مقالاتي درباره‌ي رشد جمعيت و قيمت مسكن، رشد جمعيت در اوهايو مي‌باشد.

www.urbdocs.com-193  

در اين سايت اطلاعاتي درباره‌ي تقريباً 500 شهر و ايالات كشور كانادا و امريكا مي‌باشد.

www.veeco.com-194  

در اين سايت توليد‌كننده‌ي تجهيزات هواشناسي، تركيبات ميكروالكترونيكي، سازندگان نيمه‌هادي، وسايل ذخيره‌كننده‌ي اطلاعات و سيستم‌هاي ارتباط از دور مي‌باشد.

www.weatheraffects.com-195  

در اين سايت تجهيزات هواشناسي مثل: دماسنج، پارامتر، سنسورهاي رطوبتي، سنسورهاي مركب و نرم‌افزارهاي مربوط به هواشناسي و ايستگاه‌هاي آب و هوايي و هواشناسي مي‌باشد.

www.weatherdata.com-196  

در اين سايت علوم هواشناسي مي‌باشد.

www.weathermages.org-197  

در اين سايت شرايط آب و هوايي، زمان طلوع و غروب خورشيد، هواشناسي و محيط زيست و مفيدترين كتاب‌ها مي‌باشد.

www.weathermod.com-198  

در اين سايت افزايش ميزان بارش باران و متوقف كردن بارش تكرگ، خصوصيات ميكروفيزيكي ابرها و نمونه‌برداري از هوا براي آزمايشات كنترل كيفي مي‌باشد.

www.weatherworksinc.com-199  

در اين سايت هواشناسي، پيش‌بيني وضعيت آب و هوا با بالاترين كيفيت، اطلاعات جالبي درباره‌ي طوفان‌ها، گردبادها و ساير اختلالات جوي مي‌‌‌باشد.

www.webgis.net -200 

در اين سايت سيستم‌هاي اطلاعات جغرافيايي و GIS مي‌باشد.


 

www.worldclimate.com -201 

در اين سايت شرايط آب و هوا، دماها، فشارها و ميزان بارش مي‌باشد.

www.workdsat.ca -201 

در اين سايت تصوير ماهواره‌اي، عكس‌هاي ماهواره‌اي از آسيا، خاورميانه و اروپا مي‌باشد.

www.wrightweather.com  -203

در اين سايت پيش‌بيني وضعيت هوا، هواشناسي، وضعيت آب و هوايي كشور امريكا، اختلالات آب و هوايي، آلودگي هوا، هوا و محيط زيست و مشاهدات بين‌المللي شرايط آب و هوايي، كنترل كيفيت هوا و عكس‌هايي در رابطه با شرايط آب و هوايي مختلف مي‌باشد.

www.geoconnexion.co.uk-204  

در اين سايت مجله‌ي جغرافيايي connexion، اطلاعات جغرافيايي مرتبط با آسيا، خاورميانه و افريقا مي‌باشد.

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: وبسایت ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید